Creative fans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Creative fans

AVATARS EN BANNERS TE RESERVEREN IN'WELKOM OP CREATIVE FANS'!
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Inleiding Black

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 369
Leeftijd : 32
Woonplaats : Stekene/O.L.V.Olen
Registration date : 21-01-09

Inleiding Black Empty
BerichtOnderwerp: Inleiding Black   Inleiding Black Icon_minitimeza jan 31, 2009 3:39 pm

De black stallion kort even samen gevat.

Wat is het?
Ik hield van deze reeks, het is een reeks bestaande uit een 20tal boeken, geschreven door Walter Farley.
waarover gaat het?
Alec Ramsey is het hoofdpersonage(naast Black) Hij zit op een boot die zinkt in het begin van het verhaal. Hij een een zwarte arabische hengst weten zichzelf te redden. Er onstaat een mooie vriendschap tussen de twee en wanner Alec weer thuis geraakt neemt hij Black(zo noemt hij het paard) mee. Henry, een oudere vriend van Alec en Alec zelf besluiten het paard als racepaard te trainen. De wereld ziet hoe uit het niets een legende opstaat. Maar ook in Arabië ziet sjeik Isak(dacht ik) Dat Black zijn hengst 'Shetan' is.
Shetan, ofwel 'duivel' liet zich door niemand berijden, enkel Alec is er al in geslaagd, maar dan neemt niet weg dat de sjeik zijn hengst terug wil. Alec is verdrietig en de sjeik is een vriendelijk en dankbaar man, omdat Alec zijn paard goed heeft verzorgd, zal hij Black's/ shetans eerste veulen krijgen.

In het tweede boek komt dit veulen, hij is ietsje zwaarder dan zijn vader en blijkt een ronduit gemeen veulen te zijn. Henry en Alec hebben hun handen vol met het paard dat ze Satan noemen, ze slagen er wel in om hem een fantastisch race paard te maken. satan verbreekt het wereldrecord en Alec wordt bang dat Satan misschien beter is da zijn geliefde Black. Ondertussen is de sjeik verongelukt in een poging om Black te bereiden, zijn zoon/dochter(weet het niet juist meer.) stuurt Alec een brief, voor Aec is de dood van de sjeik een klap, maar het betekent wel dat hij Black terug krijgt! Alec test ook of Satan nu rapper is dan Black en neemt zijn hengst 's nachts mee naar het park om het te testen, hier krijgt hij wel een snelheidsboete Rolling Eyes
Hoewel hij nu weet dat Black WEL sneller is dan Satan, houdt hij dit voor zich, Henry is namelijk al zeer gehecht geraakt aan Satan. (ergens hier gaat het over naar het derde boek, weet de juiste tijdstippen niet)
De stallen brande ook eens uit, Satan en Blach racen voor het leven, weer een test wie snelst is.

Dan zitte we denk ik aant het vierde boek, een andere zoon van Black: Bonfire, zit in de drafsport. Alec gaat het eens bekijken en door omstandigdheden, zit Alec zelf in de sulky...
Dan koopt Henry de dochter van Black, ze wordt verkocht op de veiling, goede ouders, maar zelf loopt ze niet. Black Minx(zo heet de merrie) is een taaie tante, ze heeft de snelheid, maar loopt wanneer zij wil, niet wanner Alec en Henry het willen. Nog maar eens slagen ze er toch in om het tengere merrietje, grotere hengsten te doen kloppen, bijkopmend, leuk feitje: Black Minx' staart was afgeknipt, Alec en Henry pulkten haren uit de andere paarden hun staarten en vlochten die in die van Black Minx.
Dan volgen er een paar boeken die ik me slecht herinner, ik weet dat ze eens neerstorten met een vliegtuig op Azul, een onbewoond eiland en dat er vleermuizen die ziektes ronddragen. Alec moet dan in een race tegen de tijd zijn paard vinden.
Omdat hun stal uitgebrand is, hebben Alec en Henry meer geld nodig, Black komt uit zijn pensioen en overdonderd de wereld met zijn comeback.
Dan denkt Alec te weten te komen dat de vader van Black nog leeft, hij trekt weer naar Amerika en valt in een de legende van Firetail(de naam van 'black's vader als ik me niet vergis) maar komt uit, (dacht ik) dat hij het niet was.
Dan komt Alec in aanraking met een man die zijn schimmelmerrie traint voor het circus....(ik weet niet meer hoe hij daar terecht kwam of hoe het juist verliep, enkel dat het een fantastisch boek was...
Dan herinner ik me het steeds minder, er komt eens een meisje, Pam dat als jockey meedoet...

Naast de Black stallion schreef Walter Farley ook over the Rode hengst: Flame, een wilde hengst die ook op de racebaan terecht komt, Black en Flame komen twee keer in conflict: op AZul, waar Flame een kudde heeft en op de racebaan.

Black-Alec Ramsey
Flame- Steve Duncan
Ongeveer gelijke verhalen maar het eerste is veel meer uitgewerkt...
Walter Farley schreef ook Man'o War, een boek dat ik nooit gelezen heb...ooit lukt me dat wel Wink

Ik vind dat ik me prescies vrijveel herinner, ik ben ook eens opzoek gegaan naar de titels van de boeken, dit zijn ze dan, waarschijnlijk niet allemaal even hard uitgewerkt hier boven:

Inleiding Black Series10

The Black Stallion (1941)

The Black Stallion Returns (1945)

Son of the Black Stallion (1947)

The Island Stallion (1948)

The Black Stallion and Satan (1949)

The Black Stallion's Blood Bay Colt (1951)

Island Stallion's Fury (1951)

Black Stallion's Filly (1952)

Black Stallion Revolts (1953)

Black Stallion's Sulky Colt (1954)

The Island Stallion Races (1955)

The Black Stallion's Courage (1956)

The Black Stallion Mystery (1957)

The Black Stallion and Flame (1960)

The Black Stallion Challenged! (1964)

The Black Stallion's Ghost (1969)

The Black Stallion and the Girl (1971)

The Black Stallion Legend (1983)

The Young Black Stallion (1989)


Zo:)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fans-of-stories.actieforum.com
 
Inleiding Black
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Taylor Lautner(Jacob Black)
» Gary Oldman (Sirius Black)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Creative fans :: over jouw favoriet :: The black stallion-
Ga naar: