Creative fans
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Creative fans

AVATARS EN BANNERS TE RESERVEREN IN'WELKOM OP CREATIVE FANS'!
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 H3 part 1

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Angel
clever Merry
clever Merry
Angel


Aantal berichten : 18
Leeftijd : 31
Registration date : 28-10-09

H3 part 1 Empty
BerichtOnderwerp: H3 part 1   H3 part 1 Icon_minitimezo maa 14, 2010 2:14 pm

Als iedereen zit staat Perkamentus op.
“ Voor dat we beginnen aan dit ontbijt wil ik Mariska weer verwelkomen die een tijdje niet op school was. Welkom terug”. Hij kijkt haar aan.
“ Dank u professor” zegt Mariska glunderend.
“en dan wil ik jullie ook graag Layla Aisha voorstellen”. Hij knikt naar Layla en de zaal klapt als ze op staat en daarna snel weer gaat zitten
“ Layla” gaat Perkamentus verder. “ Blijft hier een week en zal mee doen met alle lessenvoor de 5de jaars die op zweinstein gegeven worden. Daarom Mariska wil ik aan jouw vragen of je Layla wil begeleiden”.
“Natuurlijk” professor” zegt Mariska.
“Dat was het eet smakelijk”. Perkamentus gaat weer zitten.

Aan de tafel van griffoendor zegt Ron tegen Harry en Hermelien: “Nauw dat woord leuk”.
“Hoe vaak zie je een dreuzel op zweinstein?”.
“ Als ze een dreuzel is Ron” zegt Hermelien. “ Want anders zou ze alleen maar een ruïne zien”.
“ Misschien is ze een magisch wezen. Maar ik weet het niet”. Zegt Harry. “ Maar ik weet wel wat er een beetje aan de hand is kijk maar naar Sneep”.
Ron er Hermelien volgde zijn en blik. “ Gatver je hebt gelijk Harry” zegt Ron.
Mariska die naast hun zat hoorde het en vroeg: “ Wat is er met Layla?”.
“ O niks hoor” zegt Hermelien. Ron kijkt Hermelien aan. “ Noem jij dat niks?, die twee kwijlen bijna over elkaar heen”.
Mariska haalt haar schouders op. “ Maar wat vinden jullie van haar als jullie haar zo zien?”.
“ Ze lijkt me aardig, maar veder weet ik het niet” zegt Hermelien.
“ O geloof me aardig is ze zeker, maar ze is ook erg sterk” Mariska grijnst gemeen.
“ O wat heeft ze gedaan dan?” vraagt Hermelien. “ O ze heeft Omber en Schobbejak neer geslagen en ik mocht Droebel van haar neer slaan”.
Harry, Ron en Hermelien kijken haar verbaast aan.
“ Mmm ik mag haar wel” zegt Harry. Hermelien geeft hem een kwade blik.
“ Harry ze heeft een leraar en een minister neer geslagen”.
“ Ja dus?” vraagt Harry haar. Hermelien rolt met haar ogen en gaat bij Ginny zitten die een eindje verder op zit.
Harry kijkt Ron en Mariska aan en haalt z’n schouders op.
“ zal ik jullie nog wat van Layla vertellen?” vraagt Mariska als ze nog een slok water neemt.
Harry en Ron kijken haar aan en knikken. “ nauw wat je moet weten is dat je Layla niet kwaad moet maken want anders lig je of bewusteloos of je hebt een litteken”. Ze laat haar rechter oor zien.
“ Kijk maar”. Zowel Harry als Ron kijken haar geschrokken aan. “ Dat heeft Layla toch niet gedaan hé?” vraagt Ron haar aankijkend.
“ Nee” begint Mariska te lachen. “ Dit litteken kreeg ik toe ik drie was en die domme artsen daar waren zo slim geweest om me te gaan hechten zonder verdoving. Ze moesten me met zes man vast houden”. Mariska kijkt even kwaad naar haar bord. “ Dus het is niet handig om haar kwaad te maken” zegt Harry. Mariska schud haar hoofd. ‘Nee, maar ze kan ook geweldig goed wonden genezen”.
“ Dat kan Madame Pleister ook” zegt Ron, “ Maar die slaat niemand in elkaar” en hij propt z’n mond vol met brood. Mariska haalt onverschillig haar schouders op. “ Maar Layla doet aan kungwo, dat is vanwege Daniël”. “ Wie?” vragen Harry en Ron in koor.
“ Dat leg ik zo uit, hebben we huiswerk” Mariska kijkt vragend naar de jongens en opent
ondertussen haar agenda.
“ ja” zegt Harry. “ Vooral Sneep gaf veel op”, “ bij hem moet een je een werkstuk maken over de maansteen, twee perkamenten, bij Anderling moet je een verslag maken over in welk dier je wilt veranderen, waarom en waar ze leven”. “Cool” zegt Mariska.
“ Wacht ik geef je mijn agenda wel” zegt Harry en overhandigt haar zijn agenda.
Mariska begint meteen met over schrijven. “Zeg mag je ook iemand anders in een dier veranderen?”.
“ Hoezo?” vraagt Harry. “ Ik wil Daniël in een kikker veranderen”.
“ Ja wie is dat”vragen Harry en Ron. “ Dat is de grootste zak die er op aarde rond loopt”.
“ Hij is zo gevaarlijk als wat dus daarom wil ik hem in een kikker veranderen”.
“ Mijn zege heb je” zegt Ron grinnikend.
“ Waarom verander je hem niet in een mestkever en trap hem dood” zegt Harry.
“ Ne, vind ik zielig, ik verander hem in een kikker en breng hem naar een universiteit voor ontleding”.
“ Dat is net goed voor hem de vuile…” Mariska kijkt met een vernietigende blik naar iets dat Harry en Ron niet zien. “ Maar waarom is hij zo gevaarlijk?” vraagt Harry haar.
“Daniël is tot alles in staat, moorden enz.” Mariska kijkt de twee jongens aan en gaat dan verder: “ dat komt omdat ik hem een keer had ontmaskert. Het was een jaar geleden toen ik voor mijn opleiding bij Layla ging werken en hij nog haar vriend was”. Mariska glimlacht in zich zelf.
“ Daar was hij niet blij mee en viel me aan, maar ik reageerde instinctief en gooide hem met luchtsturing naar buiten”. Harry en Ron keken haar aan en Ron vroeg: “En toen?”
“ En toen riep ie: “ Ik kom terug Layla, dan herover ik je hart en vermoordt ik die kleine vuile meid”.
Harry en Ron kijken haar geschokt aan.
“ Ik zit er niet mee, maar laat ik Layla vertellen waar we heen moeten”. De jongens knikken en Mariska rent naar de oppertafel. Niet veel later komt Hermelien terug met een meisje met zwart haar.
“ Hoi jongens” zegt Hermelien. “ Dit is Astrid ze zit ook in griffoendor”. “Hallo” zeggen Harry, Ron en Astrid in koor. “ Hoe gaat het?” vraagt Ron. “ Goed” antwoordt Astrid verlegen. “ dit is mijn eerste jaar hier op zweinstein”. “ Wow, waar je hier voor dan gezeten?” vraagt Ron.
“ Op Beauxbatons” antwoorden Astrid. “ Maar hoe heten jullie ook alweer?”.
“ Mijn naam is Ron Wemel” zei Ron en hij wees op zich zelf. “En mijn naam is Harry Potter” zei Harry. Astrid knikt ter bevestiging. “ Ik hoop alleen dat sommige leraren uit mijn buurt blijven” mompelt ze.

Bij de oppertafel kijkt Sneep naar Layla. Ze merkt dit en vraagt: “ Wat is er?”.
“ O niks” zegt Sneep. “ Heb je zin in vandaag?”. Layla glimlacht naar hem. “ Zeker weten”.
Layla legt haar hoofd tegen z’n borst. Sneep slaat zijn armen om haar heen en zegt: “ Je zal vast veel lessen hebben vandaag”.
Hagrid die naast hun zit mompelt: “ Mag ik een teiltje? ”. Layla kijkt hem glimlachend aan en zegt: “ U praat als Mariska”. Hagrid wordt rood. “ u eh hoorde me?”.
“ Ja” zegt Layla. “ Ik heb geleerd om het kleinste geluid te horen”. En ze pakt een glas pompoensap.
“U bent Hagrid hé?” vraagt ze. “Ja dat klopt” zegt Hagrid. “Ik geef Verzorging van Fabeldieren”
“ Volgens Mariska geeft u leuk les”. “ O, ik ben blij dat ze dat vind” zegt Hagrid.
“ Wat voor dieren behandelt u?”. “ O van alles, terzielers, hippogriefen”, “Maar “fluistert hij, “ Ik moet ook voor me broer zorgen”. Dan legt hij een vinger op z’n lippen en werp een blik op Omber. Layla knikt begrijpend. Maar dan staat Sneep op. “Het wordt tijd om te gaan Layla.
“Ja natuurlijk de les begint zo”. Sneep knikt, neem Layla mee en fluistert tegen Hagrid: “ Blijf bij haar uit de buurt” en samen liepen ze weg.
Layla ziet Mariska aan komen lopen. “ Hey Mariska” zegt ze. “Hey Layla” Antwoord Mariska.
“We hebben zo Verzorging van Fabeldieren dat is buiten” zegt Mariska. “ Oké” zegt Layla. “Ik sprak Hagrid net nog”. “Blijf bij hem uit de buurt”. “Waarom?” vraagt Layla verbaast en ze kijkt hem aan.
“Ja professor” zegt Mariska.
“Layla weet je wat zijn broer is?”. Layla schud haar hoofd. “ Een trol!” zei sneep.
“Ja dus?” vraagt Layla schouder ophalend. “ Niemand is perfect en dat weet je”.
Ze geeft Sneep een kus op z’n mond. Hij bloost. “Je hebt gelijk, maar ik wilde je gewoon beschermen”. “Dat is lief van je maar ik kan me goed verdedigen”. Ze wend zich tot Mariska. “Oké waar moesten we ook alweer heen?”. “Naar buiten” antwoorden Mariska. Layla knikt dan. “ Goed wijs me de weg”.
“ Bezwaar als ik jullie breng?”vraagt Sneep vriendelijk, “Mariska raakt de weg al kwijt naar de simpelste lokalen”. Mariska kijkt hem grijnzend en beledigend aan. “Vraag een kaart” zegt Layla lachend. “ Dat zal ik zeker doen “ zegt Mariska.
“ Volg me maar dan komen we er wel” zegt Sneep. “ Ja, ja” grapt Mariska. Sneep loopt naar buiten en zegt lachend: “ Komen jullie nog”.
“ Ja” zegt Layla en ze rent naar buiten. “Mmm, lekker die zon”. Sneep komt naast haar staan.
“ Ja dat vind ik ook”, hij kijkt haar aan. “Zullen we straks met z’n tweetjes picknicken?”.
“ Dat lijkt me geweldig dan kunnen we iets meer van elkaar weten” zegt Layla glimlachend.
“Precies” zegt Sneep. “Nauw laten we door lopen, jullie willen toch niet te laat komen”. “ Dat is waar” zegt Layla. Het drietal lopen richting het huisje van Hagrid. “Hoi” zegt opeens een stem achter hun, verschrikt kijken ze om en zien ze Hagrid. “O hallo Hagrid” zegt Sneep.
“Tisser Sneep?” vraagt Hagrid. “ Hoor jij niet in de kerkers te zitten?”
“O nee” zegt Sneep kreunend. “ Ga maar snel” zegt Layla, ze geeft hem een zoen en zegt: “ Ik zie je wel bij het meer”. Sneep knikt en rent naar het kasteel. Mariska en Layla lopen met Hagrid verder.
“ Zeg Hagrid” vraagt Mariska, “ Wat heb je voor ons in petto?”.
“ Ja, dat zal je wel zien” zegt Hagrid. De rest staan al bij het huisje van Hagrid. “ Oké iedereen volgt mij het bos in”. Mariska zag dat ze les hadden met de zwadderaars. Harry, Ron en Hermelien liepen voor haar en achter haar Draco Malfidus. Als ze op een open plek staan zegt Hagrid: “ Jullie hebben ze al eens gehad, de hippogrief”. Layla hoorde de zwadderaars hoorbaar zuchten. Die vinden het blijkbaar niks denkt Layla bij zich zelf. “Goed juffrouw Aisha” zegt Hagrid. “ Zou u het willen proberen?”. “ O oké” zegt Layla onzeker. “Goed dan ga ik ze even halen”en hij loopt weg. “ Wat een sukkel is die vent zeg” horen ze de stem van Draco Malfidus zeggen. “ Hou je kop” zegt Harry.
“Pas op Potter straks krijg je nog straf bij Omber”. “Hij niet zeker” mompelt Mariska tegen Layla en ze lacht. Harry die Malfidus wil net te lijf wil gaan houd zich in als Hagrid terug komt. “Wow” zegt Layla met grote ogen. “ Hij is mooi.” Hagrid lacht. “Kom maar dan zal ik vertellen wat u moet doen.” Layla kijkt Mariska vragend aan. Mariska knikt geruststellend en Layla loopt naar voren.
Hagrid had er al eentje staan. “ Goed wat u mot weten is dat ze erg trost zijn, ze hebben lange nagels, dus het is handig om ze niet te beledigen.” “Oké” zegt Layla. “Goed loop naar hem toe en dan netjes buigen” zegt Hagrid. Layla buigt voor de hippogrief .
“ Wacht tot hij terug buigt en dan kan je hem aaien.” “Buigt ie niet.. nauw dat komt later wel.”
De hippogrief buigt door zijn voor poten en Layla begint hem te aaien.
“ Goed gedaan” zegt Hagrid. En de griffoendors beginnen ook te klappen. “ Ik denk dat u nu wel op hem kunt rijden” en hij loopt naar haar toe. “ Wat?” vraagt Layla verbaast. Hagrid helpt Layla er op. “Het is oké Layla” roept Mariska geruststellend. Dan begint de hippogrief te rennen. Layla gilt als ze opstijgen maar als ze naar het uitzicht kijkt roept ze: “vet.” Na een tijdje land de hippogrief weer. Layla stapt af. “ Dat was geweldig” zegt ze. De rest van de les behandelde ze de hippogriefen.
Na de les vroeg Mariska aan Layla: “ Zo hoe vond je je eerste les?. ” “ Geweldig” antwoorden Layla.
“Ja verzorging van fabeldieren is ook gaaf” zegt Mariska. “ Maar nu gaan we naar je liefje.”
Layla gaf Mariska lachend een speelse tik. “Jaloers?” vaagt ze. “Wie ik? Echt niet” zegt Mariska.
Layla lacht ze wist dat Mariska er niet echt van hielt, en na het incidentje met Daniel hoefde ze ook geen man meer, maar nu met Severus voelde zich weer als een paar jaar geleden.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
H3 part 1
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Creative fans :: Fanfiction :: Harry Potter :: De verhalen :: Layla en Sneep-
Ga naar: