Creative fans

AVATARS EN BANNERS TE RESERVEREN IN'WELKOM OP CREATIVE FANS'!

IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Harr Potter vs. Lord of the rings

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin

Aantal berichten : 369
Leeftijd : 26
Registration date : 21-01-09

BerichtOnderwerp: Harr Potter vs. Lord of the rings   do jan 29, 2009 6:58 pm

Zoals vele, maar dan ook vele fantasie verhalen vinden we ook bij Harry Potter gelijkenissen met Lord of the rings, geen verwijt natuurlijk, R.R. Tolkien schreef en meesterwerk, als ook J.R. Rowling, Tolkien was eerst en daarom heel goed voor het inspireren van andere schrijvers. Ik heb dus absoluut niks tegen de overeenkomsten, maar ik vind ze boeiend. Ik blijf ondanks deze gelijkenissen fan van de beide verhalen!

Hier zijn wat overeenkomsten.

-Een duidelijke overeenkomst is een die iedereen wel zal maken Aragog en zijn vrouwlijke versie Shelob, beide reuze spinnen die de hoofdrolspelers aanvallen.

aragog

shelob

-Gandallf en perkamentus, twee oudere tovenaren die het hoofdpersonage leiden.

->

->

-De liefde van Sam voor Frodo en die van Hermelien en Ron voor Harry.
(merk ook: Frodo wil alleen naar Mordor, Harry wil alleen gruzielelementen opsporen, maar Sam en ook Ron en Hermelien laten dat hen niet toe.)
Daar vond ik een leuk plaatje over:

-over gruzielelmenten gesproken, Voldemort heeft er dan wel zeven, maar is de ring niet een soort gruzielelement van Sauron?

-Nog een verassende overeenkomst: Nazgul en Dementors.
de dementors:

nazgul

-Op zijn toch naar Mordor wordt Frodo door Gollum door een moeras geleid, in dit moeras liggen levende doden....Necroten in Harry Potter? Beiden worden ze ook aangevallen door die wezens.

- De hersenpan van Perkamentus of de waterkom van Galadriël.

hersenpan Perkamentus

Jullie mogen zeker commentaar en meningen geven he

-She was like the water that freezes inside a rock and breaks it apart. It was no more her fault than it is the fault of the water when the rock shatters.
-May the sun rise in you heart and you spirit run free.

Laatst aangepast door Admin op di jan 26, 2010 4:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://fans-of-stories.actieforum.com
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Harr Potter vs. Lord of the rings   do jan 29, 2009 7:07 pm

-She was like the water that freezes inside a rock and breaks it apart. It was no more her fault than it is the fault of the water when the rock shatters.
m!çh!el
clever Merry
clever Merry

Aantal berichten : 7
Registration date : 30-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Harr Potter vs. Lord of the rings   wo feb 04, 2009 12:19 am

nou, as je eff goe gaat lette op die films en boeken vind je inderdaad wel overeenkomsten.
de verhaallijnen vind ik niet echt overeenkomen, maar er zijn inderdaad personages en figuren die wel sterk te vergelijken zijn

dat is wss de reden waarom ik dit wel toffe films en boeken vind, net omdat ze zo dezelfde kenmerken hebben:p
Profiel bekijken
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Harr Potter vs. Lord of the rings   wo feb 04, 2009 12:49 am

Ja dat zal inderdaad wel helpen. Het is ook normaal dat inspiratie van ergens komt, nee? Smile

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Harr Potter vs. Lord of the rings   

Harr Potter vs. Lord of the rings
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Creative fans :: over jouw favoriet :: Harry Potter-
Ga naar: